Zpětná vazba je nedílnou součástí školení v rámci projektu Posílení interkulturních kompetencí. Z formulářů, které absolventi vždy vyplňují, shromažďuje naše organizace Slovo 21 důležité poznatky, jak zaměstnanci OAMP MV ČR a další pracovníci veřejné správy tato školení vnímají.
A co pozitivního – ale třeba i negativního – si z něj tedy odnášejí? A je takováto interaktivní vzdělávací forma pro náplň jejich často velmi náročné práce vůbec přínosnou? Jednoznačně ano. Z naprosté většiny oceňují nejen fundovanost lektorského vedení, ale i živý, pestrý i hravý průběh školení, v němž dominuje aktivní spoluúčast a také sdílení zkušeností a poznatků přímo od člověka z druhé strany – pravidelného hosta školení, jenž coby cizinec z třetích zemí sděluje účastníkům svůj životní příběh, za jakých okolností se Česká republika stala jeho novým domovem.
Zde na ukázku přinášíme některé čerstvé dojmy absolventů zářijového úvodního školení v Hostivicích, kde byla v křesle pro hosta Ruska Alisa Tronina:
„Na klienty-cizince se teď již dívám jiným pohledem. Chápu nyní mnohem více důvody jejich chování.“
„Je výborné, že jsme se informace dozvěděli formou her a aktivit a komunikací s ostatními kolegy z jiných pracovišť. Všechny informace byly užitečné.“
„Na produktivitě mé práce se to neodrazí, maximálně se zamyslím nad tím, co kdo proč dělá, ale v pracovní době se produktivita neodrazí nijak.“
„Díky hostům-cizincům jsem se dozvěděla mnoho nových věcí, které jsem před školením nevěděla: předsudky, stereotypy, kontexty v chování, velice přínosné.“
„Vžít se do klientovy situace. Chápat kulturní i sociální odlišnosti. Z toho jde vytvářet lepší i efektnější vzájemnou komunikaci.“
„Při práci využiji například možnosti, jak jednat s tlumočníky.“
„Využití kompetence. Informace, kontakty a odkazy na neziskové organizace, co konkrétního cizincům doporučovat, za kým je posílat atd.“
„Seznámil jsem se i s prací svých kolegů z jiných pracovišť – výměna zkušeností i obohacení mé práce komplexně.“
„Poznání pohledu i věcí z druhé strany, zjištění, jaké jsou kompetence, jiný pohled na práci.“
„Skvělí lektoři, zajímavý a obohacující průběh školení, nejméně užitečné byly jen přestávky 😊.“
Zpětná vazba je nedílnou součástí školení v rámci projektu Posílení interkulturních kompetencí. Z formulářů, které absolventi vždy vyplňují, shromažďuje naše organizace Slovo 21 důležité poznatky, jak zaměstnanci OAMP MV ČR a další pracovníci veřejné správy tato školení vnímají.
A co pozitivního – ale třeba i negativního – si z něj tedy odnášejí? A je takováto interaktivní vzdělávací forma pro náplň jejich často velmi náročné práce vůbec přínosnou? Jednoznačně ano. Z naprosté většiny oceňují nejen fundovanost lektorského vedení, ale i živý, pestrý i hravý průběh školení, v němž dominuje aktivní spoluúčast a také sdílení zkušeností a poznatků přímo od člověka z druhé strany – pravidelného hosta školení, jenž coby cizinec z třetích zemí sděluje účastníkům svůj životní příběh, za jakých okolností se Česká republika stala jeho novým domovem.
Zde na ukázku přinášíme některé čerstvé dojmy absolventů zářijového úvodního školení v Hostivicích, kde byla v křesle pro hosta Ruska Alisa Tronina:
„Na klienty-cizince se teď již dívám jiným pohledem. Chápu nyní mnohem více důvody jejich chování.“
„Je výborné, že jsme se informace dozvěděli formou her a aktivit a komunikací s ostatními kolegy z jiných pracovišť. Všechny informace byly užitečné.“
„Na produktivitě mé práce se to neodrazí, maximálně se zamyslím nad tím, co kdo proč dělá, ale v pracovní době se produktivita neodrazí nijak.“
„Díky hostům-cizincům jsem se dozvěděla mnoho nových věcí, které jsem před školením nevěděla: předsudky, stereotypy, kontexty v chování, velice přínosné.“
„Vžít se do klientovy situace. Chápat kulturní i sociální odlišnosti. Z toho jde vytvářet lepší i efektnější vzájemnou komunikaci.“
„Při práci využiji například možnosti, jak jednat s tlumočníky.“
„Využití kompetence. Informace, kontakty a odkazy na neziskové organizace, co konkrétního cizincům doporučovat, za kým je posílat atd.“
„Seznámil jsem se i s prací svých kolegů z jiných pracovišť – výměna zkušeností i obohacení mé práce komplexně.“
„Poznání pohledu i věcí z druhé strany, zjištění, jaké jsou kompetence, jiný pohled na práci.“
„Skvělí lektoři, zajímavý a obohacující průběh školení, nejméně užitečné byly jen přestávky 😊.“