12. října se uskutečnila druhá ze série online diskusí, kterými chceme v rámci projektu Andromedia zmapovat různé segmenty romské kultury a umění, jejich stav, tvůrčí potenciál i další směřování. Vybraní diskutují jsou povětšinou odborníky na dané téma, umělci, žurnalisté, recenzenti a romští aktivisté. Moderátorem celé série je Vojtěch Lavička, publicista, moderátor a romský aktivista.
První diskuse Romano art II. nesla podtitul „Fenomén sociálních sítí“ a diskutujícími byli ředitel neziskové organizace Romea Zdeněk Ryšavý a Ari Sierra, manažerka sociálních sítí organizace Slovo 21.
Sociální sítě ovlivnily zcela zásadním způsobem obsah, formu zpracování, i strategii zveřejňování jakékoliv informace, formy komunikace, vztahů, prezentace osob i firem, PR strategie, zkrátka život každého jedince ve všech oblastech.
O tom, jak sociální sítě fungují, hovořili oba diskutují. Stejně tak, jakým způsobem účinně své příspěvky uveřejňovat.
„Záleží na tom, na primárně na některou ze sociálních sítí chceme dát. V dnešní době je asi nejpopulárnější forma krátké video. Je důležité, aby ten příspěvek nebyl moc dlouhý, to potencionálního sledovatele spíše odradí. Adresát příspěvku věnuje jeho sledování – v případě, že sijej pustí – asi 15 vteřin. Pro úspěch příspěvku je důležité, abych mu po uveřejnění několik lidí hned dalo, nebo ještě lépe ho okomentovalo. Na to „slyší“algoritmus, který váš příspěvek pak šíří dál lidem s potenciálním zájmem o dané téma příspěvku,“ vysvětlila Ari Sierra, jakým způsobem navýšit šance na úspěšnost příspěvku.
Oba diskutující zmínili limity, které úspěšnost tematických příspěvků má. Vlastníci sociálních sítí totiž nabízí placenou reklamu a své potenciální inzerenty chtějí „donutit“, aby se reklamu zaplatili.
"Mám pocit, že je čím dál složitější efektivně šířit náš klasický firemní obsah, protože například Meta chce, abychom si jeho šíření zaplatili. Pamatuji si dobu, kdy jsme na Facebooku před deseti lety začínali,měli jsme tam 10 000 fanoušků a zobrazovalo se to stejnému počtu lidí jako teď, kdy máme fanoušků 60 000. Asi by se to změnilo, kdybychom měli těch fanoušků 600 tisíc, ale za tohoto stavu nás všechny Meta nutí, abychom si šíření firemního obsahu zaplatili,“ řekl k tomuto tématu ředitel Romea Zdeněk Ryšavý.
Diskuse se poté stočila také k potenciálním nebezpečím šíření dezinformací, hoaxů a potřebou ověřovat si informace z více zdrojů. V závěrečném tematickém bloku
se oba diskutující zabývali možnostmi prezentace romských umělců prostřednictvím sociálních sítí.
Celou diskusi můžete shlédnout ZDE
Na další novinky tohoto projektu se podívejte níže. Starší naleznete v sekci NOVINKY
12. října se uskutečnila druhá ze série online diskusí, kterými chceme v rámci projektu Andromedia zmapovat různé segmenty romské kultury a umění, jejich stav, tvůrčí potenciál i další směřování. Vybraní diskutují jsou povětšinou odborníky na dané téma, umělci, žurnalisté, recenzenti a romští aktivisté. Moderátorem celé série je Vojtěch Lavička, publicista, moderátor a romský aktivista.
První diskuse Romano art II. nesla podtitul „Fenomén sociálních sítí“ a diskutujícími byli ředitel neziskové organizace Romea Zdeněk Ryšavý a Ari Sierra, manažerka sociálních sítí organizace Slovo 21.
Sociální sítě ovlivnily zcela zásadním způsobem obsah, formu zpracování, i strategii zveřejňování jakékoliv informace, formy komunikace, vztahů, prezentace osob i firem, PR strategie, zkrátka život každého jedince ve všech oblastech.
O tom, jak sociální sítě fungují, hovořili oba diskutují. Stejně tak, jakým způsobem účinně své příspěvky uveřejňovat.
„Záleží na tom, na primárně na některou ze sociálních sítí chceme dát. V dnešní době je asi nejpopulárnější forma krátké video. Je důležité, aby ten příspěvek nebyl moc dlouhý, to potencionálního sledovatele spíše odradí. Adresát příspěvku věnuje jeho sledování – v případě, že sijej pustí – asi 15 vteřin. Pro úspěch příspěvku je důležité, abych mu po uveřejnění několik lidí hned dalo, nebo ještě lépe ho okomentovalo. Na to „slyší“algoritmus, který váš příspěvek pak šíří dál lidem s potenciálním zájmem o dané téma příspěvku,“ vysvětlila Ari Sierra, jakým způsobem navýšit šance na úspěšnost příspěvku.
Oba diskutující zmínili limity, které úspěšnost tematických příspěvků má. Vlastníci sociálních sítí totiž nabízí placenou reklamu a své potenciální inzerenty chtějí „donutit“, aby se reklamu zaplatili.
"Mám pocit, že je čím dál složitější efektivně šířit náš klasický firemní obsah, protože například Meta chce, abychom si jeho šíření zaplatili. Pamatuji si dobu, kdy jsme na Facebooku před deseti lety začínali,měli jsme tam 10 000 fanoušků a zobrazovalo se to stejnému počtu lidí jako teď, kdy máme fanoušků 60 000. Asi by se to změnilo, kdybychom měli těch fanoušků 600 tisíc, ale za tohoto stavu nás všechny Meta nutí, abychom si šíření firemního obsahu zaplatili,“ řekl k tomuto tématu ředitel Romea Zdeněk Ryšavý.
Diskuse se poté stočila také k potenciálním nebezpečím šíření dezinformací, hoaxů a potřebou ověřovat si informace z více zdrojů. V závěrečném tematickém bloku
se oba diskutující zabývali možnostmi prezentace romských umělců prostřednictvím sociálních sítí.
Celou diskusi můžete shlédnout ZDE
Na další novinky tohoto projektu se podívejte níže. Starší naleznete v sekci NOVINKY